* Γράφει η συνεργάτιδα της Αγκαλιάς Ειδική Παιδαγωγός Μπαράκου Μαρία

Σε αυτή την δεδομένη χρονική περίοδο όλοι βιώνουμε μία παύση από την ζωή μας. Μία παύση που μας δημιουργεί ανασφάλεια και φόβο για το παρακάτω. Θα λέγαμε μεταφορικά ότι βρισκόμαστε σε διακοπές χωρίς την ανεμελιά των διακοπών. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και για τα παιδιά όμως. Ένα βασικό στοιχείο που βοηθάει την συναισθηματική ασφάλεια των παιδιών είναι η ρουτίνα. Το σχολείο δηλαδή που όπως λένε δεν τους αρέσει, οι δραστηριότητες που κάποιες φορές προσπαθούν να αποφύγουν και η προσμονή του Σαββατοκύριακου. Επομένως είναι πολύ κομβικό αυτήν την περίοδο που είμαστε όλοι στο σπίτι να βοηθήσουμε τα παιδιά – μαθητές να δημιουργήσουν μία ρουτίνα. Μπορούμε λοιπόν να συζητήσουμε και να φτιάξουμε από κοινού ένα ημερήσιο πρόγραμμα που θα περιέχει και τον ελεύθερο χρόνο τους αλλά και την μελέτη.

Το πρώτο βασικό σημείο που θα ήταν χρήσιμο να αντιληφθούν και να κατανοήσουν οι γονείς είναι ότι δεν είναι ο δάσκαλος του παιδιού τους και καθώς διαβάζουν μαζί δεν είναι καλό να παρασυρθούν και να στραφούν προς τον ρόλο του δασκάλου. Αυτό ισχύει σε μεγαλύτερο βαθμό σε περιπτώσεις μαθητών που δυσκολεύονται μαθησιακά περισσότερο και υπό κανονικές συνθήκες παρακολουθούσαν ειδικό μαθησιακό πρόγραμμα.

Πιο συγκεκριμένα θα ήταν δόκιμο να γινόταν καθημερινή ανάγνωση δυνατά όμως όχι από μέσα τους. Έστω και μία σελίδα την ημέρα βοηθάει πολύ την αναγνωστική ικανότητα αλλά και την συγκέντρωση. Επίσης θα μπορούσε ο γονιός να ζητήσει από το παιδί να πει προφορικά τι κατάλαβε και αν δυσκολεύεται να τον βοηθήσει.

Επιπρόσθετα δίνουμε έμφαση στο κομμάτι που αγαπά περισσότερο και λιγότερο σε σημεία που δυσκολεύεται. Για παράδειγμα αν αγαπά τα μαθηματικά ο γονιός του δίνει να λύσει τρείς ασκήσεις ενώ στην Γλώσσα αν δυσκολεύεται του δίνει να κλίσει μόνο ένα ουσιαστικό ή να κάνει μόνο μία χρονική αντικατάσταση ενός ρήματος. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσει ο ενήλικας που έχει μπει στην διαδικασία μελέτης ότι πάρα πολύ χρήσιμη είναι η επανάληψη και να μην μπει σε κάποιο καινούριο γνωστικό αντικείμενο που δεν έχει διδαχθεί ο μαθητής στο σχολείο.

Ακόμη σε περίπτωση που ένα παιδί δυσκολεύεται στον τομέα της ορθογραφίας θα ήταν καλό να μην ασχοληθεί ο γονιός με αυτό την δεδομένη χρονική περίοδο. Η ορθογραφία είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο κομμάτι για τους μαθητές κάθε ηλικίας και το μόνο που θα επιτευχθεί είναι τριβή και ένταση.

Έπειτα για να ενισχυθεί η μνήμη παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια ή δείτε μία ταινία ή ένα ντοκιμαντέρ που αναλογεί στην ηλικία του παιδιού και μετά συζητήστε πάνω σε αυτό που είδατε.

Ολοκληρώνοντας μπορεί αυτή η περίοδος να είναι δύσκολη σε πολλά επίπεδα είναι όμως και μία περίοδο που οι γονείς μπορούν να απολαύσουν τα παιδιά τους αλλά και τα παιδιά να απολαύσουν τους γονείς τους.